Samba a slozitejsi prava

David Lukaštík david.lukastik na 4stars.cz
Středa Květen 7 11:28:23 CEST 2003

On St, 2003-05-07 at 10:56, Honza Houstek wrote:

> Pouzival jsem XFS 1.1, pred mesicem jsem presel na 1.2. Rozdily jsou
> myslim dostatecne popsane v changelogu, subjektivne s 1.2 jsou nektere
> operace rychlejsi, na benchmarky se chystam tento vikend.

Diky za info. -- Rozdily z ChangeLogu znam, prave mi jde o ty
benchmarky. :o)

> Se stabilitou XFS jsem nikdy nemel problem, az na jeden kernel, kdy XFS
> patch kolidoval s jinou upravou, to ale nebyla chyba XFS.

Ja se stabilitou taky nemam problemy. XFS pouzivam 2-3 roky na RH. :o)

> Vykaslete se na nejaky "installer". Pro provoz XFS potrebujete user-space
> utility jako xfstools, xfsdump, acl apod., ty v RH urcite budou, pripadne
> si nekde najdete nebo zkompilujete balicky, a XFS-kernel. Na webu SGI si z
> kernelu urcite vyberete.
>
> Mozna bude treba jeste rekompilovat sambu, nevim jak je na tom na
> standardni RH s podporou ACL.

Samba je potreba prekompilovat, to je fakt. Vzhledem k tomu, ze mam na
predelani hlavniho serveru asi den max. dva (vikend), tak bych uvital
prave tu moznost toho installeru. Je to rychlejsi nez kompilace jadra,
patchovani a podobne. (ryze prakticke veci). Co se tyce user-space veci,
tak ty se musi kompilovat take, nebot rpm existuji pouze pro RH 8.0.

Kdyz si jadro zkompiluju sam, tak oproti jadru od distributora ziskam
maximalne mene casu na samotnou konfiguraci serveru. Vetsi vykon, odezvu
a podobne ziskam spis upravami v /proc/ nez rekompilaci jadra.

> Existuji (neoficialni) instalace, kde XFS je. Kazdopadne ja debian
> instaluju tak, ze standardni cestou nainstaluju zaklad na ext2, rucne
> dodelam XFS (utility + kompilace kernelu), udelam novou XFS partition, tam
> zkopiruju stavajici instalaci, rebootuju a je hotovo.
>
> Postup lze samozrejme aplikovat na libovolnou jinou distribuci a FS.

Coz je naprosto stejny postup jako v pripade RH. :o)) Tedy rucni
rekompilace. :o)) -- Tedy zadne usetreni casu.

> Bastlit nemusite nic. Proste jen nainstalujete potrebne veci. Nic
> sloziteho.

Bastlenim jsem minil patchovani, rekompilace a podobne. Je to skoda, ze
snad krome Mandraku neni distribuce, ktera by XFS podporovala tak nejak
nativne. :o(

> Nevim. Zkousel jsem ze zvedavosti JFS koncem minuleho roku. Fungovalo to,
> ale mel dost zalostny vykon. Kazdopadne tehdy JFS nesahal XFS ani po
> kotniky. Podle roadmap vypada ale JFS jako zajimavy projekt a mozna se
> casem XFS vyrovna.

Uvidime, jak dopadne JFS. S XFS mam prave velmi dobre zkusenosti, co do
stability, vykonu a moznosti.

--
David "Davadu" Lukaštík
http://www.4stars.cz