Samba a slozitejsi prava

Honza Houstek houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz
Středa Květen 7 12:22:15 CEST 2003

> Diky za info. -- Rozdily z ChangeLogu znam, prave mi jde o ty
> benchmarky. :o)

Dobre, poslu vysledky do listu.

> Samba je potreba prekompilovat, to je fakt. Vzhledem k tomu, ze mam na
> predelani hlavniho serveru asi den max. dva (vikend), tak bych uvital
> prave tu moznost toho installeru. Je to rychlejsi nez kompilace jadra,
> patchovani a podobne. (ryze prakticke veci). Co se tyce user-space veci,
> tak ty se musi kompilovat take, nebot rpm existuji pouze pro RH 8.0.

Hmm, tohle muze byt otrava. Na debianu tyhle veci mam jako balicky.
Kazdopadne zkompilovat je lze bez vetsich potizi.

> Kdyz si jadro zkompiluju sam, tak oproti jadru od distributora ziskam
> maximalne mene casu na samotnou konfiguraci serveru. Vetsi vykon, odezvu
> a podobne ziskam spis upravami v /proc/ nez rekompilaci jadra.

Ehh. Na mem ne prilis vyjimecnem PC se kernel zkompiluje za 6 minut. Nevim
jak vy, ale ja tomuhle nerikam ztrata casu (minimalne touto diskusi
ztracime casu mnohem vice).

> Coz je naprosto stejny postup jako v pripade RH. :o)) Tedy rucni
> rekompilace. :o)) -- Tedy zadne usetreni casu.

Me rucni kompilace v konecnem dusledku setri spoustu casu. Nevim, jaka
potrefena husa se zase ozve a bude se pohorsovat nad tim, ze nekdo pohrda
skvelym a nejlepsim distributorskym kernelem. Ja jako nejvetsi vyhodu
spatruju to, ze presne vim, co v kernelu mam, mam prehled o zmenach, ktere
v kernelu nastaly (na cteni lkml opravdu cas nemam).

Uvedu jeden priklad. Mam fotak Minolta Dimage 7HI. Fotak umi usb-storage.
Kdyz jsem ho zkousel pripojit, tak mi po pokusu o mount spadnulo
pripojeni. Asi minutu jsem googloval, nasel jsem info o tom, ze tento
fotak vykazuje urcite nekompatibilni chovani, stahnul jsem petiradkovy
patch do kernelu pridavajici zaznam do
linux/drivers/usb/storage/unusual_devs.h, rekompiloval kernel a spokojene
fotak pripojil. Trvalo mi to cele pod deset minut a to jen proto, ze jsem
zvykly si kernel kompilovat.

Nechci nejak hazet spinu na kernely z distribuce. Jen si myslim, ze admin
serveru by mel vedet, co v kernelu ma, a to zejmena v pripade, kdy jistym
zpusobem "vybocuje" (napr. tim, ze chce XFS, ktery normalne v kernelu
neni).

> Bastlenim jsem minil patchovani, rekompilace a podobne. Je to skoda, ze
> snad krome Mandraku neni distribuce, ktera by XFS podporovala tak nejak
> nativne. :o(

S tim souhlasim. To se ale urcite zmeni s 2.6 kernelem a navic existuje
slusna sance, ze Marcello nakonec kyvne na zarazeni XFS do 2.4.

-- Honza Houstek