OT: PC bezi az po rebootu

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Středa Květen 7 16:14:56 CEST 2003

On Wed, 7 May 2003, Ivo Kočvara wrote:

> Dobrý den.
>
> Měl bych dotaz, i když off-topic, ale tady v konferenci jsou takoví
> chytří lidé a stejně tam běží jenom linux... Tak tedy:
>
> Zapnu počítač, nabootuju linux (MDK9.0, ale to není podstatné),
> přihlásím se, všechno funguje, ale ... po pár minutách stroj začne
> hlásit "Segmentation fault" pro různé procesy až úplně vytuhne. Dobře,
> řeknete špatná paměť nebo přetaktovaný procesor nebo ... ale po rebootu
> už počítač normálně funguje a běží (tak dlouho, než ho vypnu :-). Takže
> počítač momentálně zapínám postupem zapni-boot-login-reboot-login-...

> [...]

Tady asi pomůže jedině to PC monitorovat, tj. sledovat teplotu, zatíženi,
atd. Software na to existuje. Případně vyměnit jiné jádro...
Zcela bezpodmíněnčné je ale nemít v té chvíli ten procesor přetaktovaný,
co nejméně karet atd, ať se dá vyloučit vše kromě procesoru.

Já jsem zažil podobné nevysvětlitelné chování na jednom PC, které sice
šlapalo pod Woknama, ale docházelo na něm k naprosto nečekaným výpadkům,
které nebylo možné vůbec nasimulovat. Nakonec byl problém ve špatném
procesoru, který prostě při nějaké konstalaci generoval chyby.

Ještě by možná stálo za pokus to PC pouze pustit, nechat běžet bez systému
a po nějakém čase to korektně nabootovat, tím se dá zjistit, jestil je
nějaká časová souvislost mezi tím padáním a dobou spuštění.

R.V.