chroot pro ruzna vyvojova prostredi

oldfrog na volny.cz oldfrog na volny.cz
Středa Květen 7 22:59:55 CEST 2003

>potreboval bych poradit popr. nasmerovat, kterak nastavit na jednom pocitaci
>prostredi  pro prekladani baliku v prostredi RH 7.3, 8 a 9 popr. i jinych
>distribuci.

Zakladni informace:

http://www.linuxfromscratch.org/

Jinak staci v podstate chroot do adresare s kompletni instalaci
linuxu a nastavit environment. Ale muzete se setkat s ruznymi
nastrahami - napriklad se ziskavanim informaci z /proc (zaludne
treba v pripade /proc/mounts - pripojene oddily v chrootu nejsou
ve skutecnosti pristupne) apod.

Osobne jsem se ted dosti zabyval *development systemem
sirenym pro vyvoj a preklad programu s knihovnou uClibC:
*
http://www.uclibc.org/
http://www.uclibc.org/downloads/root_fs-i386.bz2

Bz2 soubor se rozbali, pripoji a chrootne do nej:

# mount root_fs-i386.img /nekam -o loop
# chroot /nekam \
#                 /usr/bin/env -i   \
                        HOME=/root \