Re: Sdílení debian/samba <-> windows 2000

Honza Houstek houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz
Čtvrtek Květen 8 22:44:26 CEST 2003

> hmm, rada jak vino, diky. sedim nad tim od 13. hodiny, uz vsechno co
> jsem nasel jsem precetl.

To je sice fajn, ja bych vam dokonce rad pomohl, ale s tim, co jste
napsal, to vazne nejde.

> smbpasswd nemuzu najit

Clovece prominte, ale prece nemuzete chtit administrovat sambu a pritom
ani nevedet o smbpasswd.

> [global]
>    workgroup = MENEA
>    netbios name = debian
>    log level = 3
>    log file = /usr/local/samba/lib/log.%m
>    security = user
> [test]
>    comment = testovaci disk
>    path = /samba/test
>    browseable = yes
>    public = yes
>    read only = no
>    quest ok = yes

Kdybyste cetl manual, jak pisete, tak byste napr. vedel, ze "public" a
"guest ok" jsou symonyma a neni je tedy treba uvadet oboje.
browsable = yes je default, read only = no take. Ve vasem pripade by
takovato konfigurace mela dopadnout tak, ze na share "test" se muzete
pripojit bez hesla a samba pouzije pro pristup usera uvedeneho v
guest account (defaultni hodnota se stanovuje pri kompilaci, nejcasteji to
bude nobody).

Pokud chcete, aby se tam mohli hlasit uzivatele (coz asi chcete, kdyz tam
cpete security = user, coz je BTW taky default), tak na to je smbpasswd
(man smbpasswd), tedy pokud jste nesel do LDAP nebo neceho podobneho.

Dale je mozne, ze nenarazite na sambu (kdyz vam jak pisete funguje lokalni
smbclient) ale na nejake omezeni cestou po siti (firewall apod.).

-- Honza Houstek