vadne bloky na hdd

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Pátek Květen 9 01:38:42 CEST 2003

On Thu, 8 May 2003, Mošnička Roman wrote:

> pomoci util badblock jsem na disku detekoval spatne bloky. V manu jsem
> nasel, ze pri vytvareni FS mohu vystupni soubor z badblock pouzit jako
> vstupni soubor pro mkfs a pochopil jsem, ze system tyto bloky vynecha.
> Takze dotaz zni - 1 .je tomu tak ?

Ano, je tomu tak. Parametr -l.

> 2. mohu dat systemu na vedomi aby u jiz existujiciho fs tyto bloky
> nevyuzival, pripadne jak ?

Ano, fsck na dany filesystem muzete take predat seznam vadnych bloku
(taktez tusim parametr -l).

Ovsem badblocky maji tendenci se vesele mnozit, takze pokud na tom disku
mate nejaka data o ktera byste nerad prisel, tak bych radeji vse
prestehoval na novy disk.

--
JiKos.