Vzdálená kontrola disku

Michal Ambroz rebus na seznam.cz
Čtvrtek Květen 8 16:14:33 CEST 2003

No neni to asi uplne idealni redeni, ale postup by mohl byt takovyto:
1) vypnout vsechno co nemusi bezet a co zapisuje na disk (a pritom
neshodit sit a ssh :)

2) Premountovat disk do readonly modu
Root disk vam nepujde za behu odmountovat, tak je potreba aslespon
zajistit, aby na nej behem testu nic nepsalo.

    mount -o remount -o ro /

3) Pokud to utilita pro vas filesystem umi spuste kontrolu filesystemu i s
kontrolou na vadne bloky

    fsck.ext3 -c /dev/hd??

4) Premountujte disk opet do readwrite modu

   mount -o remount -o rw /

                  preji prima den
                                 Michal Ambroz