Courier MTA + Maildrop + virtual users pres MySQL

Jirka Slaby magovec na mujbox.cz
Čtvrtek Květen 8 23:13:35 CEST 2003

Preji pekny den vsem,
zaludny dotaz...Snazim se rozchodit kompletni mail "reseni" od Courieru.
Tedy Courier MTA + maildrop a to vsechno s autentifikaci pres MySQL. MTA my
spravne prijme postu (takze spravne precte databazi a urci ze to muze
dorucit) ale maildrop mi veskerou postu dorucuje do $HOME/Maildir. Mam
pritom udelanou strukturu te tabulky uziatelu presne podle readme takze
jeden ze sloupcu je "maildir" kam se ma napsat pripadne nestandartni cesta
k maildiru. To tam napsane je ale Maildrop to naprosto ignoruje. V logu od
MTA pri prijmuti mailu je:

 courieresmtpd: started,ip=[::ffff:127.0.0.1]
 courierd: newmsg,id=00048247.3EBABB02.00004F18: dns; localhost (softdnserr
[::ffff:127.0.0.1])
 courierd:
started,id=00048247.3EBABB02.00004F18,from=<pavel na test.cz>,module=local,
host=jirka!!501!501!/home/jirka!!1000,addr=<jirka>
 courierd: Waiting.  shutdown time=none, wakeup time=none,
queuedelivering=1, inprogress=1
 courierlocal:
id=00048247.3EBABB02.00004F18,from=<pavel na test.cz>,addr=<jirka na domain.cz>,
size=450,success: Message delivered.
 courierd: completed,id=00048247.3EBABB02.00004F18
 courierd: Waiting.  shutdown time=Thu May  8 23:15:38 2003, wakeup time=Thu
May  8 23:15:38 2003, queuedelivering=0, inprogress=0

jak je videt z tohodle : host=jirka!!501!501!/home/jirka!!1000 to jsou
presne ty informace z te databaze ale tam kde neni nic mezi
..jirka!<tady>!1000 tak tam by prave mela byt ta cesta k maildiru, ale neni
jak je videt. Takze se domnivam ze se ta cesta vubec nepreda maildropu.
Nevite proc tomu tak je? Co jsem zapomnel nastavit aby tohle chodilo? Vsude
v readme pisou, ze maildrop ma podporu pro userdb a authmysql tak nevim
proc to nechodi.
Ze je dobre nastaven authdaemon to bych rekl, ze je, jelikoz jinak se neda
mail vubec dorucit (MTA rekne unknown user nebo dalsi error kdyz nenajde
uzivatele v te DB) a dalsim dukazem je, ze kdyz nastavim a spustim POP3
server s autentifikaci pres tu samou MySQL DB a prihlasim se na toho
uzivatele ktereho mam v te DB tak mi prohledava ten spravnej maildir (podle
toho jakej mam napsanej v DB ve sloupci maildir).

"maildrop -v: vyhodi tohle :

maildrop 1.5.3 Copyright 1998-2003 Double Precision, Inc.
GDBM extensions enabled.
Maildir quota extension enabled.
Virtual user database via MySQL extension enabled.
This program is distributed under the terms of the GNU General Public
License. See COPYING for additional information.

Maildrop jsem kompiloval s prislusnym parametrem aby tam tahle extension
byla ale pripada mi, ze bud jsem neco zapomnel nastavit a nebo to vubec
takhle neumi...Nebo, ze bych na to sel uplne spatne a takhle to nefunguje a
je potreba udelat rucne nejaka pravidla pro maildrop jako filter ??

dekuji za vsechny namety a nakopnuti

Jirka