update rpm balíčku

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pátek Květen 9 11:37:03 CEST 2003

On Fri, May 09, 2003 at 12:56:07AM +0200, Slavek Banko wrote:

> Stejně to asi moc nechápu - to máte software v RPM balíčcích a pak další
> RPM balíčky, které obsahují jen aktualizované části zmíněného software?
> Copak je to za zajímavý software?
>
> Obvykle "aktualizované" balíčky jsou "kompletní" balíčky, které prostě a
> jednoduše obsahují novější verzi.

Asi jsem měl popsat hned, o co se jedná. Při přípravě školení dvakrát
až třikrát měsíčně potřebuji přeinstalovat učebnu o osmi počítačích.
Používám automatickou instalaci SuSE Linuxu (AutoYaST2) přes síť (NFS).
Rád bych používal aktualizované verze RPM balíčků, které stáhnu na server
v rámci online update.

Problém je ale v tom, že jen část updatů je ve formě kompletního RPM.
S těmi není problém, stačí jimi nahradit původní verzi a přegenerovat
informační soubory. Část updatů je ale ve formě patch RPM, které AFAIK
obsahují jen to, co je potřeba opravit. Tam bych potřeboval něco, co by
mi např. ze sendmail-8.12.7-48.i586.rpm a sendmail-8.12.7-57.i586.patch.rpm
vygenerovalo kompletní sendmail-8.12.7-57.i586.patch.rpm.

                                                         Michal Kubeček