Samba a slozitejsi prava

Jan Derfinak ja na mail.upjs.sk
Pátek Květen 9 11:20:45 CEST 2003

On Thu, 8 May 2003, Zdenek SUTR Kaminski wrote:

> Hmm, XFS ma jednu spatnou vlastnost. Kdyz se zrovna zapisuje do souboru ci
> tak neco, tak kdyz v tom okamziku vypadne proud, tak pro rebootu mate
> soubor bud s nulovou velikosti a nebo ma velikost jako pred posledni
> operaci, avsak je plny znaku ^@, coz neni moc dobre?

To sa Vam stane na vsetkych FS, ktore podporuju iba zurnalovanie
metadat. XFS pouziva metodu eliminacie ciastocnych zapisov tzn., ze sa snazi
optimalizovat zapisy na disk do vacsich blokov co moze byt v pripade vypadku
elektriky nevyhodou. Kazdopadne zurnal metadat zaistuje integritu FS ako celku.
Takze aj na reiserfs alebo jfs je to viacmenej vec nahody, ci budu obsahy
aktualne zapisovanych suborov v poriadku.
Pokial viem, tak jedine ext3 pri metode zurnalovania "data" zaistuje aj
integritu obsahu suborov. Bohuzial ext3 je pri vacsom pocte suborov
nepouzitelne bez htree patchov (Mal by to mat RH 9).

Kazdopadne pouzivanie akeho kolvek pocitaca bez UPS je obrovske riziko bez
ohladu na FS, kvoli tomu, ze uz vygenerovane data sa mozu nachadzat v
roznych docasnych pamatiach a k disku este vobec nemuseli dorazit.

				jano

--
O Lord, tell me what I done
Please don't leave me here alone