nastaveni routovani LAN1 a LAN2, schema site

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Květen 11 08:30:34 CEST 2003

On Sat, 10 May 2003, Pepa wrote:

> Funguje mi spojeni mezi W2K-1 a W2K-2 (ping), jen pomoci IP z PPP
> rozhrani 192.168.1.1 - 1.2.

I tam se mi zda chyba - ta sit na ppp ma masku 255.255.255.255,
minimalne v ni to asi nevadi, kazdopadne 255.255.255.252 by bylo
spravnejsi.

> Pokud na PPP-1 zapnu NAT, plne funguje spojeni z LAN 1 do LAN 2, ale
> bez NAT ne, proc? Kdyz bych zapnul NAT, tak zase nikdy nepojede
> prenos z LAN 2 do LAN 1, ze?
>
> PPP-2 je Dial-In a tak nevim, jak tam nastavit default GW apod. Vi to
> nekdo?
>
> Melo by to fungovat tak, ze z LAN 2 pujde pristupovat do Internetu
> (tam to jde v pohode zatim jen z LAN 1) a soucasne i do LAN 1, a z
> LAN 1 to i do LAN 2, bez jakychkoliv omezeni.

Myslim ze mate prohozene ty cile v routovacich tabulkach pro ty site,
na w2k-1 by jste mel mit jen routu pro 10.0.0.0 s maskou 255.0.0.0
ukazujici na 192.168.1.1 a na w2k-2 by Vam default routa mela ukazovat
na 192.168.1.2