Root loopback FS

Roman Plášil profiz na cmail.cz
Neděle Květen 11 11:36:27 CEST 2003

V fstab mám jen řádku s
/dev/loop0	/	ext2	defaults 1 1

inittab je defaultní z Slackware 9 (psal jsem že je to 8, ale ve
skutečnosti mám 9).

V tom to ale podle mě nevězí. Hlavně mi nejde přemountovat na nový root
fs. Jak jsem říkal, mám v initrd nastaveno spuštění /bin/sh. Z něj vidím
celý fs initrd, který je momentálně jako root. Můžu z něj přimountovat i
ten loopbackový fs (řekněme do /mnt2).

Když potom zkusím chroot /mnt2
napíše mi to, že nemůže najít /bin/sh (cannot execute /bin/sh : no such
file or directory), jakýkokoliv jiný program to taky nenajde

/mnt2/bin/sh samozřejmě funguje

zkusil jsem i chroot /mnt2 /sbin/init
ten už to najde a napíše mi to
usage: init 0123456S atd
zkoušel jsem i chroot /mnt2 /sbin/init 1
což začalo spouštět systém podle inittabu na novém fs (to znamená, že ho
to našlo), jenže to opět není schopné spustit jakýkoliv program (chyba:
cannot execute ...).

Použití pivot_root udělá něco podobného:
pomocí automatického doplňování v shellu (tab) se můžu podívat, co
všechno mám na novém / ,ale nejde spustit žádný program.

/dev mám myslím správně
/proc mountuji taky

Projížděl jsem ten loopbackový root fs e2fsckem, spouštěcí práva jsou
taky nastavena...

Díky za rady
Roman Plášil