Lze vratit software dodany s notebookem?

Petr petr.vileta na worldonline.cz
Pondělí Květen 12 04:52:36 CEST 2003

> Rad bych se zeptal, jestli je zde nekdo, kdo si koupil pocitac, ale
protoze
> pouziva linux a nechtelo se mu vyhodit tech 5000 navic (nebo kolik to je)
> za software od Microsoftu, tak se pokusil vratit tenhle software?
> Jelikoz je takovyto prodej primo nelegalni (vuci konkurenci;-), tak by mel
> Microsoft normalne vykoupit zpet svuj nepouzity software.
> Nedavno jsem si totiz koupil notebook a tam jsem nemel moznost si ho
koupit
> bez niceho, proste to nedodaji, a rozhodne se nehodlam pouzivat tento
> [...]
Obavam se, ze neuspejete. Software dodavany s novym pocitacem je tak zvany
OEM. Byva predinstalovany a urceny je vyhradne k prodeji zaroven s novym
pocitacem. Take stoji vyrazne mene, nez SW krabicovy. Navic nektere firmy
maji specialne upravena wokna pro svuj HW a maji s M$ nejakou extra smlouvu.
Naprosto vas chapu, ale pokud se bude pokouset toho SW zbavit a ziskat cast
penez zpet, rozhodne sve usili nezamerujte na Microsoft, ale na vyrobce toho
notebooku. Teoreticky by mohla nastat i situace, ze si koupite notebook IBM
s predinstalovanym Linuxem a budete chtit pouzivat windows :-) Take by za to
nebyl zodpovedny Thorvald :-)

--

Petr