Lze vratit software dodany s notebookem?

Vladimir Rengevic linux na grafon.sk
Pondělí Květen 12 22:31:49 CEST 2003

Dobry den,

Jarda wrote:

 > Nedovedu si predstavit notebook, ktery by byl k dispozici jen s
Linuxem a clovek nemohl chtit Windoze. Opak je zcela bezny a jeste jsem
nevidel notebook s Linuxem predinstalovanym od vyrobce.

 > Par lidem se ve skutecnosti povedlo Windoze vratit, at uz vyrobci HW
nebo Microsoftu. Neco by se o tom snad naslo tady:
http://zork.net/refund/issueone.html. Existoval i site zasveceny prave
vraceni Windoze, ale nemuzu se na nej dostat, server rika, ze stranka
neexistuje. Budto neco predelavaji nebo je Bill nechal zavrit do
hladomorny. Kdyztak zkuste googlovat "Windows Refund Center", ale dnes
ne, dnes jim to nejde.

Nedavno sa mi podarilo dodavat k pocitacom aj OEM Win a pozrel som
si aj zmluvu - je to SILA!
Len pre ilustraciu - predajca NESMIE vycislit cenu Win OEM zvlast
a MUSI ho predavat ako neoddelitelnu sucast pocitaca - t.j. je to
zahrnute "default" v cene. Nuz co - cucal som ako puk.
Ale pochybujem, ze ak by ten Win zobrali nazad vratili by konkretnu
sumu. Zo zmluvy jednoznacne vyplyva, ze sa cenu za OS zakaznik nesmie
dozvediet... Aj ked sikovny pravnik by to v nasich zemiach mozno otocil.

Odvtedy lamem ludi este viac na Linux.... ;o)

Vlado

---
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskeho 19, Liptovsky Mikulas, Slovakia
phone: +421/44/5526153, fax: +421/44/5621454
mobil: +421/905/642799