spinac 220V na seriovy port

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Pondělí Květen 12 23:17:22 CEST 2003

Dne Mon, May 12, 2003 at 09:47:01PM +0200, Vilem Kebrt napsal:

> No problem sehnat rele by ani nebyl tak veliky ale jde o to ze je potreba
> minimalne premostit civku diodou....jinak pri rozpadu elmag. pole civky dojde
> ke spicce kerou by LPT port nemusel vydrzet....a mimochodem uz tu toto
> zaznelo :))

No ja bych mel trochu obavy z techto reseni, zvlaste kdyz to resi "lide od
pocitacu", aniz bych se chtel nekoho dotknout.

I kdyz jsem od sve puvodni profese utekl k pocitacum, porad si jeste
pamatuji, jak byly zapojene vystupy prumyslovych automatu a to tedy rozhodne
nebylo rele buzene LPT portem, at uz s diodou nebo bez ni. LPT port je
navrzen na zatez odporove kapacitni a davat na nej civku povazuji za dost
nestastne. Taktez se zamyslete nad izolacnim odporem toho rele, aby jednou
nekdo nedostal pecku od casu a bude z toho trestnepravni rizeni.

Kdyz uz bych neco takoveho vesel na LPT port, poohledl bych se po tzv SSR,
tedy solid state relays. Jsou to takove dokonalejsi optotriaky, ovladaji se
obvykle pres 24 nebo 12 V. Na ten LPT port by pak prisel nejaky tranzistor,
ktery by to spinal proti +12 ze zdroje.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Nekdy je rozumne o krok ustoupit, aby se prodlouzil rozbeh.