vytvareni novych RAID mirrorovych disku

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Květen 13 09:33:08 CEST 2003

Zdravicko,

No tohle me delaly pred casem taky nejake pocitace (se scsi adaptec
aic7xxx, 4GB seagate) a dost jsem z toho sedivel, pomohlo vytazeni ze
zasuvky (nikoli vypnuti, proste uplne odpojit od vseho) asi na hodinu, po
zapojeni mely disky jinou geometrii (takze ani nenabehl system ktery tam
byl predtim, kdy oba disky mely sice stejnou, ale jinou nez pak).

To jsem prijel s nainstalovanym serveem do Prahy a ono nic. No asi se
dovedete vzit, ze?

PO nainstalovani pak doporucuji takovy strioj mit porad pod proudem, po
bezproudu se to zase muze libovolne zmenit. Me se CHS menily na dve
hodnoty, vic jich nebylo. Takze pocitejte tak ty 4 hodiny v nejhorsim, nez
se udaje "trefi".

Naprosto netusim, proc to disky?/scsi? delaly. Proste beru fakt, ze je
dnesni mikroelektronika natolik citliva na EMC a logicke hazardy, ze proste
se obcas stane neco nevysvetlitelneho.

ALe taky by mne to zajimalo, sice jsem jeste nemuel menit v raidu disk, ale
clovek nikdy nevi. A takovahle utilitka by fakt k zahozeni nebyla. Drzim
palce k nalezeni/vytvoreni (a dejte o ni zpravu ;-)

JL.

----------
Odesílatel: David Rohleder <davro na ics.muni.cz>
> # sfdisk -d | sed s/hda/hdc/ | sfdisk
>
>   Pokud to má různou geometrii, tak jsem si toho ještě nevšiml :-)

To jsem zkousel, ale take se vzteka. Pritom jsou to dva naprosto
totozne disky. Nechapu, proc si vymysli ruznou geometrii:

hda: 78165360 sectors (40021 MB) w/2048KiB Cache, CHS=4865/255/63,
UDMA(100)
hdc: 78165360 sectors (40021 MB) w/2048KiB Cache, CHS=77545/16/63,
UDMA(100)

Do stejneho stavu se dostanu, ikdyz mam na zacatku hdc same
nuly. Proste bez force to neudela.
A force mu vnucovat nechci, do takoveho stavu se muzu dostat i s dd.