Lze vratit software dodany s notebookem?

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Úterý Květen 13 08:03:03 CEST 2003

> Nedavno sa mi podarilo dodavat k pocitacom aj OEM Win a
> pozrel som si aj zmluvu - je to SILA! Len pre ilustraciu -
> predajca NESMIE vycislit cenu Win OEM zvlast a MUSI ho
> predavat ako neoddelitelnu sucast pocitaca - t.j. je to
> zahrnute "default" v cene. Nuz co - cucal som ako puk. Ale
> pochybujem, ze ak by ten Win zobrali nazad vratili by
> konkretnu sumu. Zo zmluvy jednoznacne vyplyva, ze sa cenu za
> OS zakaznik nesmie dozvediet... Aj ked sikovny pravnik by to
> v nasich zemiach mozno otocil.
>
> Odvtedy lamem ludi este viac na Linux.... ;o)

No, myslim, ze je to mozna jen nestastne formulovano. Cenu OEM produktu se
samozrejme v cenicich dozvite. Neni to nic tajneho. Spis je to mysleno tak,
ze OEM produkt musi byt vazan na koupi hardware, takze se nevycisluje
zvlast, ale v cene HW. Je to treba i pro leasing. Tusim, ze u nas se neda
(pokud to nezmenili) koupit software na leasing. Pokud je ale OEM a jeho
cena je zahrnuta v cene HW, tak to jde. Pokud budete chtit notebook bez
Windows, tak slusna firma vam vrati penize za sw.

TNX