Linux ako iSCSI target

Patrik Ostrihon pa3k na pa3k.sk
Úterý Květen 13 15:33:13 CEST 2003

Dňa Ut, 2003-05-13 at 10:15, Matus fantomas Uhlar napísal:
> Patrik Ostrihon <pa3k na pa3k.sk> wrote:
> -> netretol sa niekto s problemom ako na Linuxe "vyexportovat" lokalne SCSI
> -> zariadenie cez iSCSI na druhy Linux. Pripojit iSCSI target na Linuxe
> -> viem, ale opak by ma zaujimal.
>
> skuste to pouzivat ako network block device, malo by to fungovat. Treba vsak
> zapnut podporu NBD v jadre... mozno ju mate ako modul...

Fanto nevsimol si si komu na to odpovedas :), ale neberiem to ako urazku
:), ani to vykanie, ani ten modul :).

NBD je nepouzitelne, tym sa tak da pripojit disk a nic ine. Vymenitelne
media (FDD a CDROM) su na tom nepouzitelne a take veci ako CDRW alebo
scanner uz vobec nie. Viem scanner sa da pripojit vzdialene cez sane,
cdrw cez rscsi, ale ja potrebujem univerzalne riesenie pre vzdialene
pripojenie SCSI zariadeni ako plnohodnotnych "lokalnych" SCSI. Idealne
keby na to bol potom klient aj pre ine platformi, ale nieje podmienkou
(winshit). Ale server musi byt na linuxe a musi vediet poskytnut realne
SCSI zariadenie, nie len emulaciu suboru. iSCSI sa javilo idealne, ale
neviem exportnut realne zariadenie, len emulaciu zariadenie suborom. To
hyperscsi nevyzera zle, ma to este muchy :) ale asi najlahsia cesta bude
ich vychytat :), len skoda ze je to stavane na over ethernet, nie over
IP.

pa3k

--
Patrik Ostrihon