Vypalovani DVD-RW medii

Ivo Panacek ivop na regionet.cz
Středa Květen 14 09:43:49 CEST 2003

Dne úterý 13 květen 2003 16:15 jste napsal(a):
> Dobry den,
> mam nasledujici problem, poridil jsem si DVD vypalovacku ATAPI  TOSHIBA
> DVD-ROM SD-R5002 s umyslem si pomoci pri zalohovani (od te kupy CDcek).
> Domnival jsem se, ze proste vymenim mechaniku z CD-RW na DVD-RW a bude to.
> Bohuzel se nic takoveho nestalo, CD-R a CD-RW funguji normalne, ale DVD-RW
> (MEMOREX) mi jde pouze sformatovat ( s pomoci dvdtools volba blank=all ) a
> pri pouziti programu cdrecord-ProDVD vse funguje, jenze se jedna o
> testovaci verzi do 1 GB. Na strankach se sice pise o komercni verzi, ale
> [...]

Ja zkousim jinou vypalovacku, nicmene to bude podobne.
Dospel jsem k castecnemu uspechu s timhle:

http://www.nongnu.org/dvdrtools/

paleni takhle (velmi povedoma radka :)

dvdrecord -v -v -v -v -eject -dao dev="$WRITER" $FILE

v novejsich RedHatech je na to rpm, ja to pouzivam pod RH 7.2

a s novejsim mkisofs (opet jen prelozeno z novejsiho RH).
Tam mam tuhle prikazovou radku:

mkisofs -dvd-video -J -l -L -v -input-charset iso8859-2 -r
 -A "$TITLE" -V "$TITLE" -p "$AUTHOR" -P "$AUTHOR"
 -o $OUTPUT .
(jsem prepnut tam, co jsou data, nestacil odkaz, protoze
to byl symlink na adresar, starsimu mkisofs to tusim nevadilo)

Vznikne jeden velky soubor. Nechat udelat mensi pomoci
-split-output nebylo dobre, protoze dvdrecord to neumel
spravne vypalit (nebo jsem ho k tomu neumel donutit).

Zda se, ze to funguje = vyrobeni image a jeho vypaleni,
nicmene mam problemy pri cteni na starsich DVD mechanikach
a jsme zrovna ve fazi zkoumani problemu.
Na te vypalovacce to prectu bez potizi (Linux), na notebookovi
ASUS (dost novy) taky bez potizi (dokonce i pod Windows),
ale na starsich (2 roky SCSI Toshiba, 3 roky notebook Toshiba)
ani tuk.

Zajimave cteni je tady:

http://fy.chalmers.se/~appro/linux/DVD+RW/

neco o tom tez sepsal Dalibor Straka tady:

http://www.panelnet.cz/dvd/
--
S pozdravem
Ivo Panáček