spinac 220V na seriovy port

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Úterý Květen 13 21:48:34 CEST 2003

Dne Tue, May 13, 2003 at 10:55:35AM +0200, Marek Blasko napsal:

> mozem ta ukludnit napriklad ja to mam vystudovane (stredna skola) a na
> udelenie radioamaterskej licencie som musel urobit skusku z
> elektrotechniky a toto zariadenie nepresahuje rozsah tejto skusky.

Urcite je tady vice lidi, co to dokazi bezpecne postavit. Jen to na me
delalo dojem, ze by take nekdo mohl ziskat falesny pocit, ze spinat silove
obvody pocitacem je hracka, kterou spravi rele za 20 korun a kus lepici
pasky na izolaci.

Navic nektere navody jako treba to coffee howto pochazeji ze zemi kde maji
110 V. To je napeti, ktere je z hlediska urazu el. proudem daleko mene
nebezpecne, zvlast kdyz tam nemaji ani jeden vodic casto spojeny se zemi a
tak je jednopolovy dotyk bezpecny.

Takovy clovek by pak celkem zaplakal, kdyby to nekoho koplo a nebo by
zjistil, ze spinany zdroj v pocitaci je svinstvo, ktere mu v tom rele po
odpadu zapalilo oblouk a od toho chytlo vsechno okolo.

SKutecne profi reseni jsou switche delane obvykle vyrobci UPS. Sice to neni
zvlast levna vec, ale ma to zaruky a je to navrzene s ohledem na to, co se
bude spinat.

> moje sapojenie (nemam ho kam uploadnut) oddeluje PC od spinania rele
> optoclenom (odber z LPT poru je ~5mA a on je stavany na 100mA) a
> optoclen spina rele a az to spina 220V. rozhodol som sa pre rele preto
> ze pri pouziti triakou bi nemuselo nastavenie byt az tak trivialne.
> Takto to zvladne vedsina diskutujucich.

To zapojeni vypada rozume, ale kdyz do toho budou lidi kupovat rele, tak at
reknou co s nim budou spinat, aby nekoupili nejake miniaturni, ktere bude
mit mezi kontakty pul milimetru.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Pokrok je realizace utopii.