169.254 a rh9 a vubec obecne co to znaci

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Čtvrtek Květen 15 10:43:36 CEST 2003

Dne Thu, May 15, 2003 at 07:05:26AM +0200, Petr Simek napsal:

> Taky na to koukam. Clovek dostane i to oc nestoji :-( Nejake informace
> jsou na www.zeroconf.org a zda se ze to bude resit ZEROCONF=no v ifcfg-eth0

Tohle nahodou vim, protoze me to kdysi s nastupem w2k strasne trapilo, mel
jsem toho tuny na firewallu.

Existuje nejake RFC o konfiguraci site bez DHCP serveru. Zrejme upadlo do
hlubokeho zapomeni, nicmene u w2k si na nej nekdo vzpomel a implementoval
ho.

Pokud stanice nenajde dhcp server, tak si podle toho rfc, smi pridelit
adresu z vyhrazeneho rozsahu 169.254.0.0/16 a skusit pres ping nebo arp,
jestli adresu nekdo pouziva. Pokud ne je to OK, pokud ano, zvysi se adresa o
jednicku a zkousi se to znova. Pokud se to nepovede ani na desaty pokus,
stanice vyjednavani ukonci a nema zadnou ip adresu.

Ale proc se to objevilo v rh9 nevim, dhclient co je v nem to podle me nema
implementovano.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Pesimista vidi v ementalskem syru jen ty diry.