Co v tom bylo... (Was: jak se podivat na Vlastni oci)

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Čtvrtek Květen 15 13:55:46 CEST 2003

On Čt, 2003-05-15 at 13:44, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	A Vy si myslite, ze je tak velky problem v pripade certifikatu a
> pristupu k nemu (odposlechnutem) ho zneuzit?

ne. Ja jsem to jednak chytil az v druhe pulce, a druhak zadny certifikat
nemam, proto me zaujalo, jakou dulezitost mu v reportazi prirkli.

> 	Pokud mate Win2K a vyssi, byt s minimalnimi pravy, taxe vsadim,

pardon, tohle je ale konfa o linuxu, takze mam samozrejme linux.

> 	A to je tak jednoduche ho zabezpecit?

naznacujete, ze doma bych mel zatahnout zaluzie, nez se jdu podivat na
stav uctu? A prohledat pokoj kvuli stenicim??

> 	Ano, je to velmi velke riziko v dnesnim "digitalnim" svete, na
> ktere se pri navrzich systemu naprosto nedba a cela odpovednost je
> prenasena pouze na jednu stranu.

a to jeste na tu spatnou (stranu). V jinych zemich (za oceanem) je velka
cast rizika prenesena na banku a je to v pohode. U nas CNB vydala v
podobnem smyslu "doporuceni", ktere vsechny nase banky s usmevem
ignoruji. Kdyby u nas nebujela ignorace monopolu/oligopolu takovym
stylem a banky musely rucit za zneuziti, hned by se zacaly snazit o
nejake lepsi zabezpeceni, to jsem si jist.

Opet jsem vypadl ze zamereni konference, omlouvam se.

Petr