vytvareni novych RAID mirrorovych disku

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Květen 15 15:03:56 CEST 2003

: Odesílatel: David Rohleder <davro na ics.muni.cz>
: > No ono (dle doc k raidu co jsem pred lety cetl) staci, aby ta nova
partisna
: > byla stejna NEBO VETSI. Takze kdyz si na novem disku udelate partisnu,
: > ktera je treba o 10M vetsi, nic se nedeje a RAID bude porad pouzivat
: > velikost puvodni partisny, ikdyby ten puvodni disk tam uz 3x nebyl a
: > partisny byly postupem casu vetsi o 100M.
:
: No jo, o takovy nejaky nastroj mi jde. Nechce se mi to porad vyrabet
: rucne. Ikdyz by to mohlo tedy velikosti partisen zachovavat, disk neni
: nafukovaci a kdyz mam rozdeleny cely disk, tak to musi tu velikost
: zachovat stejnou.

No ja si vzpominam, ze zrovna muj disk co ma 10 partisen ty partisny ma
tak, ze fdisk varuje, ze partisny nezacinaji/nekonci na jakemsi "boundary"
(ted na tom disku nejede linux, tak sorry za nepresnosti). Ale i wokna
(W95osr2, ty tam jedou ted) tam jedou bez problemu.

Jinak kdyz neco najdete, dejte vedet, takova utilitka se urcite bude hodit
(raidy cpu vsude kde mi to disky dovoli). Sice zadny zatim nikde nezdechl
(klepy-klep - to se neda rict o mem 10-partisnovem disku, ktery do roka
lehl 3x), ale ten zly cert nikdy nespi.

JL.