pristup na www z interni site pre PC s linuxem

Sobota Květen 17 11:11:12 CEST 2003

On Sat, May 17, 2003 at 10:41:36AM +0000, Martin Pesler wrote:
> pratele, kamaradi,
>
> jak jsem jiz psal, GK jsem uz rozchodil, ted potrebuji poradit pomoci ceho
> nastavim %subj%. Nejaky proxy, nebo je nejaka jina moznost?
> Slysel jsem neco o iptables, ktere by snad melo forwardowat pozadavky
> ze site ven do inetu a nazpet. Je to tak?

Nejjednodussi je:

iptables -t nat -A POSTROUTING -s 10.0.0.0/24 -o eth0 -j MASQUERADE

kde eth0 je vnejsi interface (do Internetu) a 10.0.0.0/24 je Vase
vnitrni sit.

Aby Vam fungovalo FTP i v aktivnim rezimu, napiste do /etc/modules.conf
radek:

above ip_conntrack ip_conntrack_ftp ip_nat_ftp

Pokud byste chtel vyuzit proxy, pouzijte treba Squid. Proxy muzete
nastavovat v prohlizecich rucne nebo ji udelat transparentni. Vice viz
treba:

http://www.pslib.cz/~kerslage/manuals/linux/pripojeni/

--
                        Milan Kerslager