BFU: program vedecke vypocty

Martin Molhanec Martin.Molhanec na p102.f12.n420.z2.gate.fidonet.cz
Neděle Květen 18 15:09:16 CEST 2003

Hello Roman.

01 May 03 11:07, you wrote to all:

 RS>     Ahoj,

 RS>   mam jeste stary PC a na nem qbasic pod dosem od microsoftu.
 RS> Jenze
 RS> kupuji novou masinu a na ni je jen linux.Qbasic je proste
 RS> jednoduchy
 RS> basic (Xbasic je na me moc slozity, vypada spise  jako pascal) a
 RS> hlavne umi vykreslit grafy na obrazovku, ktere si potom tisknu.
 RS> Kdysi
 RS> pred lety, jsme meli v praci nejaky opravdu predpotopni comodore,

 RS>     Jestli znate neco co by se blizilo mym predstavam, prosim
 RS> poslete
> [...]

Link bohuzel nemam. Ale pro Linux existuje Octave, coz je free klon
matlabu, resp. Matlab like komp. system. Programovaci jazyk je neco
jako Pascal a C jayzk, ale delanej specialne pro praci s maticemi. Je
to delane tak, ze tak jak clovek pise vzorecky, tak se to pise v tomle
jazyce. K tomu je nutne pridat jeste myslim gnuplot pro graficke
vystupy a pro delani VT vypoctu je to super. Chce se to trochu ucit,
ale vyplati se to.

Martin