Jak vymenit disk za vetsi

Jan Cervenka witko-comp na volny.cz
Pondělí Květen 19 14:02:33 CEST 2003

Dne po 19. květen 2003 11:53 jste napsal(a):

> ATA100 je potreba na disky > cca 137GB
>
> Pro Linux je nizsi limit nekde u 1024 cylindru (kvuli zavedeni jadra
> pomoci Grub nebo LILO), ale ten pada s tim, pokud Vas BIOS podporuje
> LBA32 (coz jsou v podstate vsechny od doby cca Pentium 200, nektere uz
> drive).

Sam jsem mel doma nekolik MB pro CPU celeron ktere fungovaly pouze s disky  do
30 GiB.
Vetsi disk se proste nenadetekoval, ani kdyz se disk pripojil na druhy kanal k
disku s funkcnim systemem, tak ho ani jadro nedetekovalo. Ted prodavane disky
uz vetsinou maji prepinac pro podporu techto MB ( pomoci jumperu ), ale napr
starsi 60 GiB Maxtor  toto nemel.

Honza