APM a hodniny (Was: Re: kompilace jadra)

Úterý Květen 20 09:51:37 CEST 2003

On Tue, May 20, 2003 at 09:37:46AM +0200, Honza Houstek wrote:

> Eh? Co je na tom eh? Vzdyt pisu presne to same ...

Neni spravne kopirovat HW cas do systemoveho. Je spravne systemove
hodiny seridit, aby se nerozchazely.

Funkci APM jste sice vysvetlil, ale vetsinou ne spravne. S vypinanim
pomoci APM to souvisi jen tak, ze jadro pouzije jiny zpusob pro vypnuti
(nicmene to neznamena, ze to nebude na ruznych pocitacich mit ruzne
nasledky - viz dokumentace jadra [obcas se to naopak treba nevypne,
zalezi na implementaci a chybach v BIOSu]).

> SW hodiny se rozchazeji vice nez HW. Je to sice hodne zavisle na
> konkretnim HW, ale mel jsem i pocitac, kde HW hodiny sly relativne presne
> (odchylka par sekund za tyden), ale SW se rozchazely o vice nez minutu za
> den.

To bych netvrdil, protoze hodiny v CMOS neseridite, kdezto systemove
ano.

> Pokud se tedy stroj casto nerebootuje a neserizuje si cas jinak, tak je
> rozumne serizovat ho z HW hodin v pravidelnych intervalech. Na to je
> uzitecne pouzit utilitu adjtimex, ktera to neprovede skokove, ale plynule,
> podobne jako NTP.

> To neni nutne, protoze pokud mam NTP, tak HW hodiny temer nepotrebuju
> (krome kratke chvile pri bootu, kdy se jeste nezavolalo ntpdate). V
> takovem pripade staci HW hodiny seridit jednou - pri vypnuti stroje.

ntp demon se stara o zapis do HW hodin sam tim, ze tu automatickou
funkci jadra zapne, takze jine zapisy jsou zbytecne.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz