ssh - connection refused

Erik Jahn erikj na pvk.cz
Středa Květen 21 10:18:40 CEST 2003

Dobry den, mam opravdu zahadnou story s ssh. Pokusim se to nazorne popsat.
V hlavnich ulohach: zdrojovy stroj - Z, ze ktereho se prihlasuji na cilovy
stroj C, oba v lokalni siti, ovsem jiny segment.
Dale hraji: Muj stroj - M-vedlejsi, ale vyznamna role, STEJNY SEGMENT jako Z
Bylo nebylo, najednou mi pri pokusu o pripojeni ze Z na C pise: s param -vvv

OpenSSH_3.1p1, SSH protocols 1.5/2.0, OpenSSL 0x0090600f
debug1: Reading configuration data /home/ej/.ssh/config
debug1: Applying options for *
debug1: Rhosts Authentication disabled, originating port will not be
trusted.
debug1: restore_uid
debug1: ssh_connect: getuid 500 geteuid 0 anon 1
debug1: Connecting to bla.bla.cz [192.168.1.2] port 22.
debug1: temporarily_use_uid: 500/500 (e=0)
debug1: restore_uid
debug1: temporarily_use_uid: 500/500 (e=0)
ssh: connect to address 192.168.1.2 port 22: Connection refused
debug1: restore_uid

Ale ted prijde to nejzajimavejsi (a nejvice matouci): Z meho stroje (M) se
na C DOSTANU (mam stejny Red Hat, stejne ssh, STEJNY CONFIG, na Z jsem potom
zkusil stejny klic jako na M). Dostanu se z nej (M) i na Z. A POZOR - ze
stroje Z SE DOSTANU na M, takze ssh urcitym zpusobem funguje, ale jen u
nekterych adres. Na C neni ani stopa v logu po pokusu o pripojeni, ono je to
i videt, ze se ta hlaska objevi temer okamzite a ze se vubec nesnazi o zadne
connecting ... Jo a iptables mam ted pri pokusech pro jistotu samozrejme
vypnute jak na Z, tak na C. Zkusil jsem i prekompilovat jadro, a vysledek je
stejny.

Tak cim to muze byt ? Resim to s prestavkami uz 2 dny. BTW, trochu podobny
problem mam na Z i s ftp - jakmile jdu ven (internet), tak je spojeni
odmitnuto. Po lokalni siti to jede.

Dekuji za kazdou radu,

Erik Jahn