XFree86 4.3 a ceska klavesnice

Pavel Kraus pavel.kraus na matfyz.cz
Středa Květen 21 17:30:53 CEST 2003

> Pripad praveho alt: jeden klavesovy kod ma prirazeno vic modifikatoru --
> muze se chovat jako alt (us) nebo jako "treti zdvih" (tj. takovy ten
> podivny druhy shift, altgr). Bohuzel vetsina klientu se pri takove
> konfiguraci zacne chovat dost nepredvidatelne. Api v xlib pro preklad
> modifikatoru taky neexistuje, takze naprava je mozna je dalsi restrikci
> konfigurace xkb, aby k tomu nedochazelo (oprava vsech klientu a toolkitu
> proste mozna neni).

Chapu to dobre tak, ze to muze byt pricina, proc se mi v KDE 3.1 na X 4.3.0
nedari rozchodit prepinami klavesnice z us na cz_qwerty pres pravy Alt?

V XF86Config mam:
Option "XkbRules"	"xfree86"
Option "XkbModel"   "pc105"
Option "XkbLayout"  "us,cz_qwerty"
Option "XkbOptions"  "grp:switch,grp_led:scroll"

a v Blackboxu nebo WindowMakeru to chodi.

A v kxkbrc mam:
[Layout]
Additional=en_US
AdditionalEncodings=ISO8859-1
Encoding=
Layout=cz_qwerty
Model=pc105
Options=grp_led:scroll,grp:switch
ResetOldOptions=false
SwitchMode=Global
Test=Test
Use=true
Variants=cz_qwerty(basic)

(aniz bych vedel, jestli je to spravne, dokumentaci k formatu tohohle souboru
jsem nenasel) a ani si neskrtnu.

--
Pavel Kraus
GPG/PGP FP: 982B E56B 1372 FD2A AA14  9A7D A35F 7B2C 1275 9D7F