iptables - zoufalstvi - cele

Michal Weinfurtner weinfurt na tesmail.cz
Čtvrtek Květen 22 11:56:57 CEST 2003

Vzdy kdyz se dostanu do problemu s iptables, udelam toto :

1) iptables -P INPUT ACCEPT
   iptables -P OUTPUT ACCEPT
   iptables -P FORWARD ACCEPT

2) iptables -N drop-and-log-it
   iptables -A drop-and-log-it -j LOG
   iptables -A drop-and-log-it -j DROP

3) Nastavim pravidla tak jak si myslim ze by mela fungovat

4) na konec kazdeho chainu dam iptables -A INPUT/FORWARD/OUTPUT -j
drop-and-log-it

5) zkousim spojeni o kterem si myslim ze by melo fungovat a v logu vidim
jeky pakety projdou pravidlem aniz by se ho dotkla nektera z vyse
nastavenych a tak vzdycky najdu chybu. V logu je videt odkud kam paket
sel a kde se zachytil.

6) vinikajicim pomocnikem je taky tcpdump :-))

Co se tyce NAT, pouzivam tuto kombinaci, a vzdy mi fungovala. V kazdem
pripade, musi byt vzdy povoleno nejak ve FORWARD chainu !!

iptables -t nat -A POSTROUTING -o extif -j SNAT --to-source extip

Dovnitr je pak DNAT :-)

Co se tyve forwardu, vzdy mi funguje
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

i na RH 8.0 jadro 2.4.20-13 z posledniho updatu a bez natahovani modulu
rucne ( krom ftp trackingu )

echo 2 >/proc/sys/net/ipv4/conf/${interfaces}/rp_filter
ale to by snad na funkcnost NAT nemelo mit vliv !

M.