zpracovani mailu --delsi

Pavel 'Goldenfish' Kysilka goldenfish na mamutik.ucw.cz
Čtvrtek Květen 22 17:43:44 CEST 2003

zdravim,

nashromazdilo se mi hodne posty a rad bych si v ni udelal poradek. postu
mam ve formatu mbox v nekolika souborech, neco okolo stovek MB.
mam par dotazu ohledne zpracovani mailu a reseni okolo elektronicke
posty.
dispozice::  postovni klient: mutt, stahovani posty: fetchmail; OS:linux,
distribuce:Debian Woody3.x/stable; MTA:Exim;graficke prostredi: textova
konsole-bash

1) programek na zpracovani mailu:

potreboval bych nejaky nastroj do textove konsole, ktery alespon
castecne splnuje tyto pozadavky:
a) vzhledem a ovladanim vypada jako souborovy manager mc
b) umi slucovat soubory ve formatu mbox
c) jako parametr je mozno zadat mal ci skupinu mailu a ty se nasledne presunou
do nejakeho noveho ci stavajiciho mailboxu
d) umi pracovat s prilohami
f) vyextrahovat soubory v danych prilohach do souboru v nejakem adresari

na zpracovani mailu se mi libi grepmail a mutt, ale na pripadne docistovani
a zaverecne trideni bych radeji uvital neco grafickeho.

2) .procmailrc -nastaveni

 obcas mi prichazi do mailu prilohy ve formatu .doc a .xls. potreboval
 bych dat do konfiguraku .procmailrc nejaka pravidla, aby se mi zkonvertovaly
 tyto prilohy na format txt anebo html. puvodni prilohy mi musi zustat.
 jedna se mi o to, abych mohl rovnou prilohy zpracovavat a v muttu v nich
 vyhledavat. muze to byt take jeste zkomplikovano tim, ze uzivatele bali
 prilohy jeste do windowsiho zipu ( rozbali se potom pripadne pres unzip ).
 zde se mi hodily nejake odkazy na netu, jak toto uvest do chodu. anebo nejake
 reseni podobnych uloh.
 pripadne ma -li nekdo neco jiz hotoveho, at mi posle na soukromou adresu
 anebo lepe, at to zpristupni nekde na webu a zde v konferenci.
 na netu jsem nic pouzitelnyho [a hlavne pro zacatecnika s promcailem] nenasel.

3) synchronizace mailboxu:
   je mozno nejak synchronizovat 2 rozdilne mailboxy, tim, ze se poslou
   navzajem maily mezi danymi mailboxy. shanim nejaky tip na nejakou
   aplikaci do textove konsole. podminkou je to, ze na jeden mailbox se
   nedostanu pres ssh (ani ftp) a jedina cesta je maily preposlat.

4) konverze mailu - Calypso:
   pred nejakym casem jsem pouzival v jedne firme postovni program
   Calypso ( lepe receno Apokalypsa ).
   nyni pouzivam mutt a format ukladani je mbox.
   Calypso ma nejaky zvlastni format mboxu. pripdava si tam hrozne
   svych hlavicek a oddeluje prilohy do samostatnych souboru.
   pro konversi jsem pouzil perlovy programek calypso_convert.pl( nebo
   sylpheed-calypso_convert.pl ).
    problem je v tom, ze program sleti na chybe, ze jmena souboru v
    prilohach jsou moc dlouhe.

   chyba ze skriptu je nasledujici:
   File name too long at /usr/share/perl5/MIME/Body.pm line 417

   bohuzel uzivatele windows posilaji vetsinu
   informaci v nazvu souboru nez v mailu ci textovem souboru.
   povedlo se to nekomu zkonvertovat ?
   pripadne me napada reseni, ze by se dalo jmena souboru zkratit, ale
   to bych volil jako jedno z poslednich reseni.

 5) freemail s podporou SSL:
    existuje v cechach nejaky freemail s podporou SSL ? jedna se mi o
    stahovani posty pres fetchmail s podporou SSL. v pripade, ze je
    tento dotaz off-toppic, tak se omlouvam.pripadne odvedi potom na
    soukromou adresu.

   predem diky za kazdy tip

pavel 'goldenfish' kysilka