accounting software do netcafe

Martin Hudec corwin na corwin.sk
Pátek Květen 23 12:45:29 CEST 2003

> Preco nie ? Mne sa zda take riesenie nahodou vhodne. Teda ak tie
> iptables budu na gatewayi. Nieco takehoto:
>
> WS = WorkStation, GW = GateWay ;-)
>
> WS ---.
> WS ---\
> WS -------- GW -- inet
> WS ---/
> WS ---'

Presne tak to aj bude :).

> Ak sa uzivatel nie je authentifikovany, GW zahadzuje vsetky jeho packety
> (samozrejme okrem tych za pomocou ktorych sa moze authentifikovat), a po
> authentifikacii skratka povoli maskaradu pre ten stroj, a dotycny bude
> moct pekne krasne browsit, downloadovat, SSHckovat, .... , kludne aj z
> vlastneho distra ktore by si nabootoval alebo z prineseneho notebooku do
> ktoreho by len zabodol kabel ...
>
> Authentifikacia by mohla byt vyriesena formou nejakej WEB stranky na
> gatewayi.
>
> Vidi niekto v takomto rieseni problem ?

Toto je super, bud ako pises spravi sa webstranka s autentifikaciou (homepage
v browseri), resp. to spravim ja na admin compe. Prvy sposob bude chciet
uzivatelov zasah, druhy nie. Prvy je ale vhodnejsi, tak viem napriklad
kredity pridelovat :), resp. si user vie pozriet statistiku :).

Taktiez je to riesitelne aj squidovou autentifikaciou, ako tu uz bolo
spomenute.

--
Martin Hudec

"In google non est, ergo non est."