rychly boot distribuce

zenis na fmph.uniba.sk zenis na fmph.uniba.sk
Pátek Květen 23 11:09:08 CEST 2003

On Fri, May 23, 2003 at 10:43:00AM +0200, Sumpich, Petr wrote:
> Zdravim.
> Chtel bych tip na nejakou pidi distribuci co umi velmi rychle nabootovat a
> obsahuje textovy processor (nejlepe nejen radkovy). Mam notebook a kdyz me
> neco v tramvaji napadne, nemam cas bootovat RH.
>
> Proste si obcas potrebuju jen neco zapsat a nechce se mi bootovat minuty.
> Stacila by minidistribuce a v Lilu zvolit co chci nabootnout. Ukladal bych
> ty soubory na diskety.
Nie je potrebna minidistribucia, staci zmenit init (pripadne jadro, aby
nemuselo inicializovat nepotrebny hardware). A ako init pouzit nejaky
shell (bash, zsh), to by bolo najrychlejsie.

> Jo - čeština by tam mohla fungovat - to je podminka.
Na toto by sa asi hodil mat pripraveny skript, ktory prmountuje disky rw
a nastavi klavesnicu a consolechars (consolechars ... ;loadkeys ...)
a dalsi skrypt, ktori disky zasa odmountuje.

A asi najjednoduchsie na obsluhu bude pouzit ako init asi takyto skript:

#!/bin/sh
mount -a
consolechars ...
loadkeys ....