QoS + HTB

Zdenek Pizl z.p na linux-cd.cz
Pátek Květen 23 12:44:16 CEST 2003

Zdravim,

 chci omezit veskery ftp provoz z jedne vnitrni IP adresy
 na maximalne 30 kbit/sec. Mame 2mbit linku ven a vnitrni
 sit na 100mbit. Zkousim provoz omezit primo na tom stroji, nikoliv
 az na routeru/firewallu.

Zkousim to takto:

tc qdisc add dev eth0 root handle 1: htb default 100
tc class add dev eth0 parent 1: classid 1:1 htb rate 2mbit ceil 2mbit
tc class add dev eth0 parent 1:1 classid 1:10 htb rate 30kbit ceil 30kbit
tc class add dev eth0 parent 1:1 classid 1:100 htb rate 30kbit ceil 1mbit
tc filter add dev eth0 protocol ip parent 1:0 prio 1 u32 match ip src $IPADDR match ip dport 21 0xffff flowid 1:10

 ale nejak se nevede ... Cim dele koukam do manualu a howtos,
 tim vic jsem z toho zmatenej :(

Redhat 9
kernel 2.4.20-8, QoS a HTB ready
iproute balik je z distribuce, co jsem koukal tak obsahuje patch na htb3.

Nekde jsem neco minul, ale nevim co. Poradite? Diky.
--
z.p.