linux a pentium 4

Pondělí Květen 26 10:39:16 CEST 2003

On Mon, May 26, 2003 at 09:36:46AM +0200, Miroslav Petricek wrote:

> Není první. První byl PII, který byl pomalejší než PentiumPro. První
> Celerony byly dokonce pomalejší než Pentium MMX.

Jenze tenkrat Intel poprve prohral soutez o nejvice MHz na trhu.
Nasledky jsou jasne.

Co se tyka tech systemu na P4 do profi serveru - mam tady original Intel
desku. Pameti do toho jsou jen 266 a jeste k tomu ECC (jine nefunguji).
Do original bedny Intel za 15 tisic se nevejde vic, jak 5 HDD. Neni tam
misto (i kdyz je to bedna jak krava, jenze spatne resena), polystyrenove
vlozky vypadaji jak od vietnamcu a vadi uplne vsemu (dokonce jedna sedi
primo pred vetrakem CPU). Celkove je do *dost* hrozny, zejmena kdyz AMD
na stejnem vykonu stoji 1/2 ceny.

Nicmene dost casto se kupuje "to drazsi", aby to bylo "profesionalni".

Krome toho byly jeste pred par mesici pro Intel chipset potreba extra
zaplaty do jadra kvuli DMA (ok, mel jsem tam dat SCSI, ze ano, ale kolik
by stalo 0.5TB pole ze SCSI disku, kdyz je to jen skladiste dat?).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz