Kdyz uz jsme tak v tom boji proti strankam funkcnim jen v MSIE...

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Pondělí Květen 26 14:40:47 CEST 2003

... tak bych tu mel jeden prispevek me komunikace s http://www.mobilgo.cz
Byl bych rad, abychom z toho zase neudelali tema na tydenni kecani, takze
prosim pripadne reakce na muj mejl, tem co to cist nechteji se omlouvam,
proste to smazte. OK?

Zdenek

-----------------
Predmet: Internet explorer
Vzkaz: Dobry den,

jen kratka poznamka. Par tydnu pouzivam Go. Nevybral jsem si ho sam, byl to
dar. Ale kdyz musim kvuli moznosti najit na vasem webu nejake informace jit
k pocitaci, kde jsou Windows a prohlizec MS Internet Explorer (vase stranky
jaksi jiny prohlizec nepodporuji), premyslim, ze bude vhodne Go nekam
jinam...

S pozdravem Zdenek Bohm
--------------------------

Vazeny pane Bohme,

dovoluji si odpovedet na Vas e-mail ze dne 21.5.2003

        Jmenem nasi spolecnosti bych Vam rad podekoval za Vas podnet.
Soucasna statistika nam rika, ze zhruba 95% uzivatelu internetu pouziva MS
IE. Tento fakt je pro nas smerodatny. Jsme si vedomi, ze by se stranky dali
prizpusobit, take pro uzivatele jinych prohlizecu a systemu, a proto k tomu
budeme prihlizet pri tvorbe noveho designu a celych Go stranek.

V pripade dotazu ohledne sluzby GO muzete kontaktovat pracovniky Oddeleni
pece o zakaznika, kteri jsou Vam k dispozici 24 hodi denne na telefonnim
cisle *88 (pouze z mobilnich telefonu). Volani na tuto linku je na uzemi CR
zdarma. Toto oddeleni muzete tez kontaktovat z pevne linky, a to na cisle
+420267011188 (placena linka) nebo na tel.c. 800330088 (zelena linka).
Informace o sluzbe GO naleznete take na www.mobilgo.cz .

     Dekuji Vam za pochopeni a zustavam s pozdravem.

Petr Simandl
Oddeleni pece o zakaznika

------------------------------

Dobry den,

> Soucasna statistika nam rika, ze zhruba 95% uzivatelu internetu pouziva MS
IE.

Zase bych mel jen jednu poznamku. Z ceho vychazite? Pokud z logu Vaseho
serveru, tak se nedivte. Kazdy kdo to zkusi jednou s jinym prohlizecem pote,
co je (ac velmi diplomaticky) poslan pryc uz bud neprijde, nebo se skripenim
zubu prijde (a nasledne chodi) s MSIE. Pak jsou ty statistiky samozrejme
pekne zkreslene. Ja jsem to zkusil jednou s Mozillou, byl jsem vyhozen, tak
pak jeste dvakrat s MSIE. Nasel jsem co jsem potreboval a uz tam nepolezu
(na produkty Microsoftu proste nemam nervy)
Vase statistika by Vam v tomto pripade rekla, ze 66,66% lidi pouziva MSIE
(dva pristupy) a 33,33% Mozillu (jeden pristup) a pritom ti lide (v tomto
pripade ja) pouzivaji vyhradne Mozillu.
Mimochodem, hledal jsem ceniky, abych porovnal vyhodnost Go oproti Twistu,
Oskarte a pripadne nejakych pausalnich programu. Jak u T-Mobile, tak u
Oskara a koneckoncu u Eurotelu primo, jsem na problem s Mozillou (a
predpokladam, ze asi ani s jinym pripadnym prohlizecem) nenarazil.

> [...]
tomu
> budeme prihlizet pri tvorbe noveho designu a celych Go stranek.

Vy vychazite z presvedceni, ze delat web stranky tak, aby byly zobrazitelne
i v jinych prohlizecich je prace (a penize) navic. Je to trochu jinak
(nahodou se zrovna timhle zivim). Stoji to naprosto stejne penize a usili,
jen nesmi tvurce pouzivat "vylepseni", ktera si do html pridal Microsoft a
ktera nejsou soucasti obecne uznavanych standardu. Vysledkem je webova
prezentace sice ponekud chudsi na ruzne vyskakovaci nesmysly ve stylu pan
Sponka z MS Office, ktera je vsak pristupna vsem. Zalezi co uprednostnujete.
Zda nabidnout vsem zakaznikum uzitecne informace, nebo oslnit nektere z nich
blikajicimi posuvniky a ostatni poslat konkurenci.

 > Informace o sluzbe GO naleznete take na www.mobilgo.cz .

No, to sice ano, ale musim pouzit prave ten zminovany MSIE, jinak dostanu
akorat...
Ale co uz, zmenil jsem kvuli pristupu banku (v CSOB se na veci divaji
podobne jako Vy - moje penize uz lezi v eBance), muzu zmenit operatora
mobilu. Zatim jsem mobil prilis nepouzival (takze mi na cisle nijak extra
nezalezi), takze to pripadne nebude vetsi problem. Je ovsem pravda, ze v
tomto pripade (narozdil od banky) mi nedostupnost webu tolik nevadi,
telefonovat muzu i bez toho abych Vasi prezentaci jeste nekdy navstivil.

S pozdravem Zdenek Bohm

P.S. Prosim, nechapejte tento e-mail jako potrebu nejakeho cvoka dopisovat
si s velkou firmou a pripadat si dulezite. Chci jen upozornit na
skutecnosti, ktere mozna nevidite (sam jsem rad, kdyz mne navstevnici
firemnich stranek upozorni, kdyz neco nefunguje jak ma - bohuzel odezvy se
dockam dost zridka). Na tento e-mail necekam odpoved, napsal jsem toho,
myslim, az dost a neni treba to dal pitvat.