Soft RAID 1

Honza Houstek houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz
Pondělí Květen 26 18:07:09 CEST 2003

> Priznam se, ze jsem se se resenim formou spare-disku nesetkal. Nevim co
> to je, jestli je pro to potreba nejaky specialni hardware atd.

Clovece prectete si nejdriv nejakou elemetarni teorii o raidu! Spare disk
je proste spare disk, jak uz jsem to popisoval. HW radice ho vetsinou umi,
stejne tak ho umi i linuxovy SW raid. Proste tam date dalsi disk, ktery je
oznacen jako spare, normalne se nepouziva, a v pripade selhani se provede
raidhotadd automaticky na ten spare disk.

> Jinak, postupoval jsem presne timto zpusobem, vypnul jsem masinu, disk
> znovu pripojil k napajeni, dal raidhotadd a pokracoval v praci. POUZE
> odpojeni jsem provedl za chodu a to kernel pochopil, napsal, ze disk
> odpojuje a skutecne ho odpojil (vse jelo dal, data byla pristupna z
> druheho disku v poli).

OK.

> <flame>SCSI nene, cena..... Vim, ze se to trochu snazim vyresit systemem
> skrabani levou rukou za pravym uchem :-)) </flame>

Hmmm, v tom pripade to nejsou tolik dulezita data, kdyz je cena SCSI disku
vetsi nez cena tech dat ...

> To jsem vycetl v mdstat ted, kdyz uz je synchronizace hotova,

No jen ze ja se explicitne ptal, co to rika PRI te synchronizaci.

> ale jak dam restart pobezi znovu a to nevim proc !!!???

To uz jsem vam taky rikal, to pole neni korektne ukoncene. Patrne za to
muzou nejake init skripty ve vasi distribuci, ktere bud s RAIDem
nepocitaji, nebo s nim pocitaji spatne, nebo jste to spatne nakonfiguroval
vy apod.

> Ze probiha synchronizace jsem usoudil z toho, ze svitila ledka disku a
> disky pracovali. Mozna me napada otazka, jestli jde v mdstat poznat stav
> synchronizace disku v raidu, pripadne % dokonceni synchronizace ? Je
> nekde popis mdstat v /proc ?

Tak si to zkuste! Popis /proc je soucasti dokumentace ke kernelu. Stejne
tak jako dokumentace k linuxovemu SW raidu. Mimoto existuje nekolik
RAID-Howto.

Pokud byste o to hodne stal (napr. tak moc, ze byste mi napsal soukrome),
tak bych se podival do init skriptu sve distribuce, jak co presne se v ni
shutdown/reboot deje s raid disky.

Ostatni problemy a otazky, ktere mate, snadno vyresite tim, ze si o
problematice neco nastudujete

-- Honza Houstek