Terminal server

Úterý Květen 27 09:59:13 CEST 2003

On Tue, May 27, 2003 at 07:57:42AM +0200, Tomáš Honzák wrote:
> A teď otázky:
> 1) utáhne to ten stroj? IMHO jde hlavně o paměť a ta by snad *mohla* stačit?
> 2) Co procesor? "Stačí" XP nebo má smysl jít do MP? A nebo: jak je to teď s
> P4? Vím, že tuhle si tu někdo stěžoval na výkon :) ale já jsem vždycky
> Pentia tak nějak stavěl výš než AMD...
> 3) předpokládám, že s většinou desek nejsou obtíže ani co se ATA týče, ani
> co se sw raidu týče?

Nejuzsi misto je disk. Takze kdyz to bude problem, tak je potreba
kouknout na stav cache a pouzivani swapu a kdyztak pridat RAM.

Co se tyka MP, tak za dvojnasobek ceny CPU a MB nedostanete dvojnasobny
vykon, nicmene pri intenzivnim behu vice aplikaci nebudete mit problem s
"pomalosti" CPU (je otazka, zda Mozilla na 6 PC dokaze pro bezneho
klikace vygenerovat [bez Javy a JScriptu na strance] dostatecny load,
aby to bylo potreba).

Problem s diskem mit asi nebudete, prece jenom to neni databaze a pokud
je dost pameti, pak se casto ctena data (tj. aplikace) udrzi v cache.

U Intelu si overte, zda navrhovana deska je opravdu dobre podporovana
(UDMA) a ze ten chipset je dostatecne moderni (tj. jestli se do toho
nestrkaji treba podezdrele stare nebo pouze certifikovane [za
dvojnasobnou cenu] pameti). Pak jeste zkuste porovnat cenu se
srovnatelnym AMD resenim (tj. u AMD index a u Intelu frekvence).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz