lilo boot ...

Michal Kara lemming na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Úterý Květen 27 15:51:53 CEST 2003

> malym nedopatrenim jsem zadal chybny disk do /etc/fstab a pri bootu to
> hlasi ze to nejde pripojit. Jde nejak v lilu pri bootu nastavit, aby se
> tento disk nehledal, nebo tak neco? Potrebuju to udela tak, aby to
> zvladl personal na serverovne bez znalosti root hesla. Diky za radu.

  Nevim jak inteligentni je personal :-) Da se podrzet shift, LILU zadat
jako parametr jmeno image a init=/bin/sh (treba Linux init=/bin/sh) - pak to nabehne do shellu, v nem
se pripoji root svazek jako read-write (mount -o remount,rw /), vyedituje se
fstab (uz vidim, jak obsluha na serverovne zvlada vi ;-), da se sync,
namontuje se to jako read-only (mount -o ro,remount /) a pak se da
ctrl-alt-del a melo by to (po pripadne kontrole disku - nejak mi to obcas
nezabira) jet.

							Michal Kara

--
PING 111.111.111.111 (111.111.111.111): 56 data bytes
---- Waiting for outstanding packets ----