Linux a DTP

Vladimir Rengevic linux na grafon.sk
Úterý Květen 27 22:08:31 CEST 2003

Dobry den,

oldfrog na volny.cz wrote:

> Pouzivam pouze TeX, takze na dotaz neodpovim. Chci jen upresnit, ze
> TeX se hodi predevsim na sazbu, ktera probiha periodicky, tj. kde se
> da cosi "naprogramovat" a pak to pouzivat. Zdali v tom budou obrazky
> a barvy neni zasadni. Nicmene primarni pouziti TeXu bylo takove, jake
> uvadite.

Nechcem brat autorovi iluzie, ale Linux sa zatial bohuzial na tuto vece
nehodi. Hlavne veta "praca s barvami a obrazky" - co sa tyka nejakej
spravy farieb v X... neviem o nicom pouzitelnom. Na sadzbu beznych
materialov si tiez neviem predstavit nejaky pouzitelny nastroj. Ono SW
typu Photoshop (aj ked GIMP je super, ale CMYK nezvlada...),
Illustrator, PageMaker, InDesign ci QuarkXPress ma nieco do seba. A kym
nevznikne nieco podobne vo svete free SW alebo nam to nasi giganti
nenaportuju moc profesionalne sadzat pod Linuxom asi nebudeme.
Ak neratam nejake alfa/beta stadia roznych projektov, ktore sa velmi
tazko daju nasadit do niecoho co ma byt spolahlive...
Prosim, TeXaci nebite ma, ale na akciove letaky sa naozaj lepsie pouziva
nieco zo spomenutych nastrojov ;o)

S pozdravom
V. Rengevic

---
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskeho 19, Liptovsky Mikulas, Slovakia
phone: +421/44/5526153, fax: +421/44/5621454
mobil: +421/905/642799