SoftRAID 1 - synchronizace

Úterý Květen 27 22:26:04 CEST 2003

On Tue, May 27, 2003 at 08:47:24PM +0200, Zmaster wrote:
> Dobry den,
cau

> mam dva disky, na ktere jsem pouzil SoftRAID 1 (zrcadleni)
> pomoci baliku raidtools ve SuSE Linuxu 7.2.
> V pripade, ze jeden z nich odpojim a na druhy ulozim nejaka
> data, predpokladam, ze po pripojeni prvniho disku se musi
> nova data nahrat i na nej - zajimalo by me, zda se tato
> synchronizace provede automaticky (a kdy) nebo ji musim
> provest rucne nejakym prikazem.
Strucne: automaticky, ale....

Podrobnejsie: pokial je nejaky RAID array v danom okamihu funkcny, tak to
znamena, ze s nim mozes pracovat. To vsak nemusi znamenat, ze v tom okamihu je
"vo vnutri" optimalna situacia. Pokial je vsak hardware v poriadku (je
pripojeny a nie je chybny), mal by sa RAID sam postarat o to, aby podla
moznosti skorom case optimalna situacia nastala. Nazvime tu optimanu situaciu
"raid je syncnuty" a proces jeho vytvorenia "raid resync".

Ako vyzera "optimalny pripad" sa definuje v /etc/raidtab (*). Ako vyzera
aktualny stav, urcuje /proc/mdstat.

Pocet diskov v raide sa da menit dynamicky (obcas to spravi jadro samo napr.
ked vypadne disk), ako ma ale vyzerat optimalna situacia sa moc menit neda
(existuje nejaky raidresize alebo nieco take, ale bez backupov sa to
neodporuca pouzivat).

Teda nepytaj sa, ci je na jednom disku to iste co na druhom, ale ci je array
syncnuty alebo nie.

V tvojom jednoduchom pripade mas teda neoptimalny stav, a ked ho chces
dosiahnut, musi sa disk znova pripojit do raidu. To bud spravi kernel
automaticky pri boote, alebo to spravis manualne cez raidhotadd. Potom sa
kernel sam postara o resync. Pri raidhotadd pozor, skontrolovat, co mu davas
za parametre, lebo ked mu zadas nieco nerozumne tak to moze sposobit kernel
panic.

(*) Primarne je to zapisane v superblocku raidu, a ten vytvara prikaz mkraid,
a ten si berie data defaultne z /etc/raidtab

PS. /etc/raidtab, /proc/mdstat, mkraid, raidhotadd, raidresize su specifika
linuxoveho software raid-u, ostatne veci vsak platia o RAIDe vseobecne.

> Dekuji za vysvetleni
np

> Zmaster
> (zmaster na seznam.cz)
Bye,

Disclaimer: This E-mail, because of shabby security on the Internet, in no way
            reflects my thoughts or intentions. It may even not be from me!