Chyba v triedeni cs_CZ & sk_SK

Ludek Finstrle luf na gvid.cz
Čtvrtek Květen 29 08:10:49 CEST 2003

Ahoj,

  puvodne jsem se nechtel zapojovat, ale toto je moc uz i na me.

> řazení DBF souboru, protože tehdejší dBase III řadila lexikograficky
> podle ASCII kódů. Trápilo mne především to, že ať se budu snažit sebevíc,

Toto neni problem ceskeho razeni, ale ASCCI A principu razeni DBF souboru.
Takze netusim, proc to sem tahate.

> i když implementuji libůstky jazykovědců jako je písmeno-nepísmeno 'ch'

Doufam, ze budete i pro to, aby se ch zacalo cist "c''h' a nikoli 'ch'
jak je tomu doted.

> porovnávání řetězců pracuje s jakousi skrytou informací, která není
> v těch řetězcích obsažena.

Mno a rikaji vam neco slova syntaxe a semantika? Tak se nad tim prosim
zamyslete a pak si zacnete stezovat treba i na C, kde + muze znamenat
ruzne operace zavisle na pretizeni. A o podobne veci jde i v cz razeni.

> spokojeni. A že alespoň někdo by dal přednost pravidlům, která jsou
> skutečně pravidly a ne jen jakýmsi mlhavým vodítkem.

Co v soucasnych pravidlech vidite mlhave? Sice nejsou trivialne
implementovatelne pocitacove, ale to je vec jina. Ostatne pro pocitacove
zpracovani ve vetsine pripadu bohate staci jejich rozumne priblizeni.
Jinak treba ve sportu jsou pravidla naprosto jasna, ale jejich vyklad
je na mnoho stran a to je teprve super se v tom vyznat.

> Na druhou stranu jsem rád, že se jazykovědci ve své úporné snaze
> komplikovat lidem život zastavili na půl cesty. Kdyby byli trochu
> víc vynalézaví, mohli vymyslet pravidla pro řazení, která by nebyla
> implementovatelná prostým porovnáváním dvojic řetězců. A to by byl
> daleko větší problém. Doufám, že jim to nikdo neporadí.

Pane, uvedomte si prosim, ze jazykovedci tu byli davno predtim, nez
byl vyvinut prvni pocitac. Nejsem jednim z nich, ale celkem by me
nastvalo, kdybych neco takoveho slysel od cloveka, ktery o tom prd
vi.
A nebo si zajdete do komunity normalnich uzivatelu a poslouchejte jejich
nazory na programatory. Treba si neco o svete uvedomite a prestanete
pronaset podobne vyroky (zvlaste posledni odstavec).

S pozdravem

Luf