uclibc + iproute2 - compile problem

oldfrog na volny.cz oldfrog na volny.cz
Čtvrtek Květen 29 23:09:53 CEST 2003

Marek Brazina wrote:

>Dd,
>
>a proc v prostredi uClibc kompilovat s gcc ? nemel byste pouzit
>uclibc-gcc ? pak nebudete mit ani problemy s includy..
>
>CC=/usr/i386-uclibc/bin/i386-uclibc-gcc
>
>takhle vetsinou ja menim Makefily pro kompilaci v prostredi uClibc

1)
Myslim, ze v uClibC develop root filesystemu lze volat uplne normalne gcc,
 je to jiz osetrene. To je prave vyhoda toho develop systemu, ze je od
zakladu
uClibC.

2)
Vcera jsem iproute2-2.4.7-now-ss020116-try.tar.gz s uClibC 0.9.19 prelozil.
Ovsem bez 'arpd', protoze ten vyzaduje 'libdb.a' resp 'libdb.so' a ta,
jak znamo,
neni soucasti uClibC (narozdil od glibc, ktera svoji libdb ma).

Vynechani arpd jsem docilil editaci Makefile - v mem pripade jsem v
toplevel
Makefile vybechal kompilaci celeho 'misc' adresare. Samosebou muzete jit do
adresare 'misc' a v Makefile z 'TARGETS' odebrat 'arpd'. preklad se mi
povedl
dynamicky a staticky.

3)
Muzete tedy nasledovat muj priklad a kompilovat uvedenou neopatchovanou
verzi. Alternativne muzete hledat chybu ve zdrojacich a hlavickach...

4)
Uspesne jsem prelozil nasledujici software:

at-3.1.8-i586-shared-uC.tar.gz
axel-1.0a-i586-shared-uC.tar.gz
bash-2.05b-i586-shared-uC.tar.gz
bind-9.2.2-i586-shared-uC.tar.gz
BRCFG-i586-shared-uC.tar.gz
bridge-utils-0.9.6-i586-shared-uC.tar.gz
busybox-0.60.5-i586-shared-uC.tgz
bzip2-1.0.2-i586-shared-uC.tar.gz
cron-3.0.1-i586-shared-uC.tar.gz
dhcpcd-1.3.22-pl4-i586-shared-uC.tar.gz
dhcp-3.0pl2-i586-shared-uC.tar.gz
e2fsprogs-1.32-i586-shared-uC.tar.gz
hdparm-5.3-i586-shared-uC.tar.gz
hostap-i586-shared-uC.tar.gz
iproute2-i586-shared-uC.tar.gz
iptables-1.2.8-i586-shared-uC.tar.gz
iptraf-2.7.0-i586-shared-uC.tar.gz
iputils-i586-shared-uC.tar.gz
kismet-2.8.1-i586-static.tar.gz
knocker-0.7.1-i586-shared-uC.tar.gz
lilo-22.5.1-i586-shared-uC.tar.gz
linux-2.4.21-rc1-gw-i586-static-uC.tar.gz
makedev-1.4-noarch-static.tgz
modutils-2.4.25-i586-shared-uC.tar.gz
ncurses-5.3-i586-shared-uC.tar.gz
net-tools-1.60-i586-shared-uC.tar.gz
nmap-3.27-i586-shared-uC.tar.gz
openssh-3.6p1-i586-shared-uC.tar.gz
openssl-0.9.7b-i586-shared-uC.tar.gz
smtpclient-1.0.0-i586-shared-uC.tar.gz
snort-2.0.0-i586-shared-uC.tar.gz
strace-4.4.94-i586-shared-uC.tar.gz
tcpdump-3.7.2-i586-shared-uC.tar.gz
tcpd-0.2.0-i586-shared-uC.tar.gz
tinylogin-1.4-i586-shared-uC.tar.gz
uclibc-0.9.19-i586-shared-uC.tar.gz
util-linux-2.11z-i586-shared-uC.tar.gz
vim-6.2e.tar.bz2
wavemon-0.4.0b-i586-shared-uC.tar.gz
wireless_tools.26-i586-shared-uC.tar.gz
zlib-1.1.4-i586-shared-uC.tar.gz

Pokud byste chtel, mohu poskytnout blizsi informace.

S pozdravem
OldFrog.

PS: K  jakemu ucelu miniditribuce bude slouzit? Osobne hledam
nejaky 'sendmail', ktery mi pod uClibC pobezi a take nevim, zda
se mi podari prelozit 'squid'. Dale jsem nalezl zajimavou chybu
ohledne tcpwrapperu a ssh pristupu - neni-li v sshd_config zadana
IP adresa, na ktere ma daemon poslouchat a je-li sshd kompilovan
s tcp_wrapperem, tvari se prichozi spojeni pro tcp_wrapper jako
by melo IP adresu 0.0.0.0. V dusledku toho nelze pouzit hosts.allow
a hosts.deny. Je to zrejme chyba na urovni tcp wrapperu. To jen,
abyste nad tim zbytecne nebadal. Hloubeji jsem jev nezkoumal,
stejna verze sshd prelozena s tcpwrapperem a glibc knihovnou
funguje spravne.