IPsec, sitovky a prekvapeni (jen povidani)

Tomas Hlavacek tomas.hlavacek na softmatch.cz
Pátek Květen 30 14:27:44 CEST 2003

zajimavy... mozna jsem mimo misu, ale jak muze fungovat ipsec, kdyz mate
default gw na adresu 194.228.238.161 ale ladujete to na sitofku, ktera
je v siti 194.228.238.164/29? yasne, no jsme v linuxu, takze se da
explicitne rict, na jakou sitofku a uz se neresi, jestli je v prislusne
siti a nebo ne (v NetBSD by to bez hackovani jadra neproslo)... ale
podle me to neni to prave nastaveni defaultni brany a pripada mi jako
zazrak, ze ipsec chodi v prvnim pripade... ze nefunguje v druhem je
mozna zpusobeno tim, ze je to napsane tak, ze kdyz defaultgw neni ani v
jedne siti, ktere jsou fyzicky dostupne, ze zkusi vsechny site /24 nebo
tak nejak... tohle je ovsem jen dohad, ale vysvetloval by, ze to
nefunguje, protoze nejdriv nevi kde to ipsec rozhrani udelat a pak ma
najednou dve moznosti... mysleno tak, ze

defaut gw 194.228.238.161
eth0:  194.228.238.164/24 takze je tady...
eth2:  194.228.238.164/24 ...i tady

Ze nefunguje interfaces=ipsec0=eth0 nechapu, ale o ipsec zas tak moc
nevim, takze to vsechno berte s rezervou (o prazdninach budu ale poctive
cist zdrojaky:-)) )

Mejte se
   Tomas

--