provoz serveru - cena za elektrinu

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Sobota Květen 31 18:31:14 CEST 2003

On Sat, 31 May 2003 14:26:30 +0000 (UTC), David Toman wrote:

: 200 watthodin za hodinu...hmmm, zajimave

Tomu sa hovori rychlost energie.Podobne oblubeny watt za hodinu
je potom rychlost vykonu alebo inak zrychlenie energie :-)))

: Ja bych rekl, ze to bude okolo 50 W, ale nejlepsi bude to zmerit.
: Prodavaji se uz jednoduche merice ktere se jen zapoji mezi
: zastrcku PC a zasuvku a na displeji je hned videt odber.

Technicka poznamka: impulzny zdroj PC ma velmi daleko od ohmickej
zataze.  Ak je ten merac jednoduchy, velmi pravdepodobne nameria
nieco, co s realnou spotrebou nema prilis spolocneho. Potrebujete
"true RMS" wattmeter a to byvaju pristroje trochu inej
kategorie (aj cenovej), alebo obycajny wattmeter zhodny
s tym co mate na vstupe do bytu (ten sice asi tiez v pripade
pulznej zataze nameria hausnumero, ale aspon zhodne s tym
co vam bude uctovane :-)).

Zdravi
--
                                    Stano