root=/dev/hda

Úterý Listopad 4 14:08:58 CET 2003

On Tue, Nov 04, 2003 at 01:57:40PM +0100, tomas na slackware-live.org wrote:
> Zdravim.
>
> Porad nerozumim jedne veci.
> Kdyz linux bootuje, muzu mu nadhodit ruzne boot parametry, napr
> Linux root=/dev/hda5
>
> Tim rikam, ze chci aby /dev/hda5 namountoval jako root filesystem.
>
> Jak muze ale kernel vedet, co je to /dev/hda5, kdyz jeste /dev nikde nema,
> protoze partition na ktere /dev adresar je bude teprve mountovat?

Seznam disku a oddilu jadro zjistuje pri bootu jeste pred pripojenim
korenoveho FS (tj. treba hda a na nem hda1..hda5).

Nicmene svym zpusobem mate pravdu - to /dev je tam spise proto, aby
vetsina uzivatelu nebyla matena tim, ze jednou tam /dev/ je a jednou ne.

Vy bohuzel patrite k te mensine, ktera s tim naopak problem ma ;-)

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz