quota v RH9

Mgr. Michal Nikitinský mnikitinsky na zeal.cz
Středa Listopad 5 08:55:33 CET 2003

Dobrý den,

Pokouším se zavést quoty na RH9

Postupoval jsem dle návodu v knize Administrace systému Linux. Udělal jsem
tyto kroky:

1. do rc.local jsem přidal příkazy pro kontrolu a spuštění kvot:
if [ -x /sbin/quotacheck ]
    then
    /sbin/quotacheck -avug
fi
if [ -x /sbin/quotaon ]
    then
    /sbin/quotaon -avug
fi

2. pridal jsem do /etc/fstab parametr usrquota
/dev/md1        /home        ext3    defaults,usrquota        1 2

3. v /home jsem vytvoril soubor quota.user a nastavil mu prava 600

4. restart

5. pomoci edquota jsem nastavil quotu pro uzivatele
-- vypis nyni vypada takto:
Filesystem        blocks        soft        hard        inodes    soft
hard
/dev/md1          9592        4000     5000        6            0        0

po opetovnem spusteni prikazu v rc.local probehne quotacheck v poradku, ale
quotaon zkonci chzbou>

quotacheck: Scanning /dev/md1 [/home] done
quotacheck: Checked 44 directories and 114 files
quotaon: using /home/quota.user on /dev/md1 [/home]: No such process
quotaon: Quota format not supported in kernel.

Muzete mi prosim nekdo poradit, jak to rozchodit?
Pouzivam SW RAID - zrcadlo, muze byt problem v tom?

diky moc za odpoved, michal