Koniec vyvoja volneho Linuxu od RedHat

Mirek Petricek mirek na petricek.cz
Středa Listopad 5 13:27:01 CET 2003

V St, 05. 11. 2003 v 12:52, Milan Kerslager píše:

> Red Hat je americka firma a musi dodrzovat zakony, ktere se ochrannych
> znamek v USA tykaji. Ty rikaji, ze firma musi do posledniho kapky krve a
> do posledniho muze branit tomu, aby nekdo cizi oznacil stejny (podobny)
> produkt tim samym jmenem (znamkou).

Myslel jsem to tak, že mi vyhovovalo tak jak to bylo dosud. Tzn.
existovala krabicová verze Red Hat Linuxu, kterou jsem zákazníkovi mohl
za rozumnou cenu prodat se serverem. Pro svou potřebu jsem si mohl
stáhnout originální iso image Red Hat Linuxu přímo z internetu. Narozdíl
od jiných žádného redistributora (linuxcd, Aurox, atd.) nepotřebuji.

> [...]
> nic investovat (jak jsem rikal - podpora pro RH9 je trivialni z duvodu
> existence vyhlidky na 5 let zverejnovane zdrojove kody oprav a kompilace
> je trivialni). Pres to ocekavate, ze Red Hat to bude delat zadarmo (kdyz
> Vy to same zadarmo delat nechcete).
>
> Vsechny komercni firmy kolem Linuxu potrebuji platici zakazniky a IMHO
> Red Hat ma zdaleka nejbenevolentnejsi podminky.
>
> Pokud se Vam to stale nelibi, pak si vsechny Red Haty (doma i ve firme i
> pro zakazniky) kupte, zafinacujte tak materskou firmu a ocekavejte, ze
> diky Vasim penezum prodlouzi podporu pro ty, kteri nic neplati.

Já to tak dělám. Ke každému počítači a serveru vždy prodáváme oficiální
instalační kity, ať už se jedná o Red Hat Linux, SuSE Linux nebo SUN
Solaris x86. Pro naše zákazníky je cena řekněme kolem 5000 Kč (nebo
chcete-li kolem $150) přijatelná. RHEL stojí mnohonásobně více.

--
/* Miroslav Petricek             mirek na petricek.cz
   UNIS COMPUTERS, spol. s r.o.  Systemovy inzenyr - UNIX