Bezpecnostni zaplaty do jadra [Was: Re: Koniec vyvoja volneho Linuxu od RedHat]

Čtvrtek Listopad 6 09:11:05 CET 2003

On Thu, Nov 06, 2003 at 08:37:21AM +0100, Michal Kara wrote:

>   Jojo, tohle jsou presne ty duvody, ktere mne zatim vzdycky presvedcily, ze
> davat si do jadra nejake takove zaplaty nema cenu. Bohuzel jsem nikdy
> nepochopil, proc se Linus podobnym zaplatam v mainstream jadru tak zatvrzele
> brani :-(

Kazdy vime, co (mel) byt Multics. Pokud chcete uspech, nesmite se
rozpliznout v tisici sexy featurach, ktere nejsou dulezite pro primarni
cil (coz je u Linuxu zrejme stabilita, jednoduchost, univerzalnost a
vykon).

Jadro Linuxu vychazi z Unixu a ne z VMS a krome toho muze mit Linus o
implementaci jinou predstavu (a ze jeho vize nejsou jiste zmatene).

Na druhou stranu si nemyslim, ze kdyby distributori meli zajem o (treba)
patch-o-matic, uz by ho v distribuci meli a nevalel by se nekde okolo
(zajimavejsi je treba jednoduchy exec-shield). Nicmene se zda, ze
distributori pasou po (pro ne a pro nas) dulezitejsich vecech, jako je
slusna Glibc, slusny kompilator, NTPL, ReiserFS, ext3, multiplatformni
nasazeni apod. (a napr. Novell si mysli, ze k SUSE potrebuje jeste
Ximian [tj. groupwarovy dekstop]).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz