mencoder - velkost vystupneho suboru

Martin 'Megac' Mokry megac na vupu.sk
Čtvrtek Listopad 6 10:18:53 CET 2003

On Thu, Nov 06, 2003 at 09:42:32AM +0100, Aben Siatris wrote:
> kedysi som to vedel, ale teraz na to ani za nic nemozem
> prist - ako ovplyvnit velkost vysledneho suboru cez mencoder.
> v archive som to nenasiel, ani vygooglit sa mi nepodarilo
> nic rozumne, len si spominam ze to bolo nieco v suvislosti
> s frameno.avi ktore si vytvoril najprv mencoder a vypisal
> mi ake parametre pre aku velkost vystupneho suboru mam
> zadat. nakopne ma niekto spravnym smerom?
> mam tu jedno 850Mb video a potrebujem z neho dostat
> tak 710 prekodenim :)
Cele to je o bitrate videa a zvuku ...
Napriklad:
Chcem mat zvukovu stopu v kvalite 196 kbps, chcem aby to bolo cca 700MB,
video je dlhe 5000 sekund, aky bitrate na video mam dat aby to vyslo do
tych 700 MB ...

Plati ze vysledna velkost =

a z toho sa da upravami spravit

	<bitrate videa> =

Po dosadeni vzorovych udajov nam vyjde ze

	bv = (8 * 700 * 1024 / 5000) - 196 = 950 kbit/s

	A pouzite jednotky su:

	<trvanie filmu> - sekundy
	<bitrate videa> a <bitrate filmu> - kbit/s
	<vysledna velkost> - kbyte

Pri prevode velkosti z MB na KB netreba zabudnut ze 1 MB = 1024 KB a nie
1000 ...

Vypocitane udaje treba dosadit ako parametre pri enkodovani, napriklad
ja pouzivam nieco ako

nice -n 5 mencoder -ovc lavc -oac mp3lame -lavcopts vcodec=mpeg4:vbitrate=950:vhq -lameopts abr:br=196:aq=0 -o vysledok.avi dvd://1

pre enkodovanie z dvdcka ;-)

Enjoy

--
Martin Mokry a.k.a. Megac